0535 976 7 888

Tapu Kayıtlarında Çıkabilecek Şerhler ve Kısıtlamalar Nelerdir?

 


APAY GAYRİMENKUL 


Tapu kayıtlarındaki şerhler ve kısıtlamalar, gayrimenkul alım-satım işlemlerinde önemli bir rol oynar. İşte bu konuda bilmeniz gerekenler:

  1. Şerh Nedir?

    • Şerh, taşınmazın mülkiyeti, ipotek, haciz, intikal gibi pek çok farklı durumu ifade edebilir ve taşınmaz üzerindeki hakları sınırlayabilir.
    • Tapu kaydı üzerindeki şerhler, satın alınacak taşınmazın geçmişi ve mevcut durumu hakkında bilgi verir.
  2. Örnek Şerh Türleri:

    • İpotek Şerhi: Bir taşınmazın bir borca karşılık olarak ipotek edildiğinde, bu durum tapu kaydına ipotek şerhi olarak eklenir.
    • Aile Konutu Şerhi: Aile konutu olarak kullanılan taşınmazlarda, aile bireylerinin korunması amacıyla şerh konulabilir.
    • Satış Vaadi Şerhi: Taşınmazın satış vaadi altında olduğunu gösterir.
    • Geri Alım Hakkı Şerhi: Satılan taşınmazın eski sahibine geri alma hakkı tanır.
  3. Şerhlerin Süresi ve Kaldırılması:

    • Şerhler genellikle belirli bir süre için geçerlidir. Örneğin, beş yıl süreyle geçerli olan bir şerh.
    • Şerhler, ilgili merciler tarafından kaldırılabilir veya yenilenebilir.
  4. Satın Almadan Önce Araştırma Yapın:

    • Taşınmazı satın almadan önce tapu kaydını inceleyin ve üzerindeki şerhleri öğrenin.
    • Şerhler, taşınmazın kullanımını ve satışını etkileyebilir.

Unutmayın ki tapu kaydındaki şerhler, taşınmazın geçmişi ve geleceği hakkında önemli bilgiler içerir. Profesyonel yardım almak ve tapu kaydını dikkatlice incelemek önemlidir 123.

Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.