0535 976 7 888

Gayrimenkul Alım-Satımı ve Diğer İşlemlerde Dikkat Edilecek Noktalar Nelerdir?


 APAY GAYRİMENKUL

Gayrimenkul alım-satım işlemleri, önemli finansal ve hukuki adımlardır. Bu süreçte dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktaları aşağıda sıralıyorum:

  1. Tapu Bilgileri ve Doğrulama:

    • Satılacak veya alınacak taşınmazın tapu bilgileri doğru ve eksiksiz olmalıdır.
    • Tapu kaydında yer alan bilgiler (adres, alan, parsel numarası) dikkatle incelenmelidir.
  2. Çevre ve Emlak Vergi Borcu:

    • Satılacak taşınmazın eski çevre ve emlak vergi borcu olup olmadığı kontrol edilmelidir.
    • Emlak Vergisi Kanunu’na göre, bu borç alıcı ve satıcı arasında paylaşılır.
  3. Gayrimenkul Değerleme:

    • Taşınmazın değeri doğru şekilde beyan edilmelidir.
    • Değer artış kazancı hesaplamaları için doğru bilgiler kullanılmalıdır.
  4. Mutabakat Zaptı ve Noter İmzası:

    • Alıcı ve satıcı arasında mutabakat zaptı düzenlenmelidir.
    • Satış sözleşmesi noter huzurunda imzalanmalıdır.
  5. KDV ve Vergi İstisnaları:

    • Aktifte 730 günden fazla duran gayrimenkullerin satışında KDV hesaplanmaz.
    • Değer artış kazancı istisnaları dikkate alınmalıdır.
  6. Hukuki Danışmanlık ve Profesyonel Yardım:

    • Gayrimenkul alım-satım işlemleri karmaşık olabilir. Profesyonel bir avukat veya danışman ile çalışmak önerilir.

Unutmayın ki gayrimenkul işlemleri, doğru bilgi ve dikkatli adımlar gerektirir. Profesyonel yardım almak, hatalardan kaçınmanıza yardımcı olacaktır 123.

Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.