0535 976 7 888

Gayrimenkul Alım-Satımında Tapu'da Beyan Edilen Değer ile Gerçek Değer Nedir?

 


APAY GAYRİMENKUL

Gayrimenkul alım-satım işlemlerinde tapu kaydında beyan edilen değer ile gerçek değerarasında önemli farklar vardır. İşte bu konuda bilmeniz gerekenler:

  1. Tapu’da Beyan Edilen Değer (Satış Bedeli):

    • Tapu’da beyan edilen değer, alıcı ve satıcı tarafından tapu müdürlüğüne bildirilen ve tapu kaydına yazılan değerdir.
    • Bu değer, gayrimenkulün resmi olarak satış bedeli olarak kabul edilir.
    • Tapu harcı, bu beyan edilen değer üzerinden hesaplanır.
  2. Gerçek Değer (Piyasa Değeri):

    • Gerçek değer, gayrimenkulün piyasa koşullarına göre belirlenen değeridir.
    • Gerçek değer, bağımsız bir değerleme uzmanı veya emlak danışmanı tarafından belirlenir.
    • Piyasa değeri, gayrimenkulün fiziksel özellikleri, konumu, çevresi, gelecekteki potansiyeli gibi faktörleri içerir.
  3. Neden Farklılık Olabilir?:

    • Düşük Beyan Edilen Değer: Taraflar, tapu harcını düşük tutmak veya vergi avantajı sağlamak amacıyla satış bedelini düşük beyan edebilir.
    • Yüksek Gerçek Değer: Gayrimenkulün piyasa değeri, beyan edilen değerin üzerinde olabilir. Bu durumda alıcı ve satıcı arasında vergi avantajı sağlanmaz.
  4. Önemli Notlar:

    • Değer Artış Kazancı: Gayrimenkulün satışında gerçek değer ile beyan edilen değer arasındaki fark, değer artış kazancı olarak vergilendirilebilir.
    • Profesyonel Yardım: Gayrimenkul alım-satım işlemlerinde profesyonel bir avukat veya danışman ile çalışmak önemlidir.

Unutmayın ki tapu’da beyan edilen değer ile gerçek değer arasındaki fark, vergi yükümlülükleri ve mülkiyet hakları açısından önemlidir 123.

Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.