0535 976 7 888

Kat Malikleri Yöneticisi veya Yönetim Kurulu'nun Sorumlulukları ve Hakları Nelerdir?

 


APAY GAYRİMENKUL


Kat Malikleri Kurulu, kat mülkiyetine tabi apartmanların yönetimini sağlayan bir organdır. İşte Kat Malikleri Kurulu’nun sorumlulukları ve hakları:

  1. Yönetim Görevleri:

    • Kat malikleri kurulu, apartmanın yönetimini sağlar.
    • Yönetim planı ve kanun hükümleri doğrultusunda kararlar alır.
    • Apartmanın bakımı, onarımı, güvenliği ve düzeni gibi konuları yönetir.
  2. Toplantılar ve Kararlar:

    • Kat malikleri kurulu yılda en az bir defa toplanır.
    • Toplantılarda kat malikleri sayı ve arsa payı bakımından yarısından fazlasıyla karar verir.
    • Her kat maliki, arsa payı oranına bakılmaksızın bir oy hakkına sahiptir.
  3. Yönetici Atama:

    • Yönetici, kat malikleri kurulu tarafından atanır.
    • Her yıl yeniden atanır.
    • Anlaşmazlık durumunda mahkemece bir yönetici atanabilir.
  4. Yöneticinin Sorumluluğu:

    • Yönetici, kat malikleri adına dikkat ve özen göstermek zorundadır.
    • Kusur ve ihmalleriyle oluşacak zarardan sorumludur.
  5. Kat Maliklerinin Hakları:

    • Kat malikleri kurulu kararlarına uymakla yükümlüdürler.
    • Toplantılarda görüşme hakkına sahiptirler.
    • Oy kullanma hakkına sahiptirler.
  6. Yönetim Planı ve Kanun Hükümleri:

    • Apartman, yönetim planı ve kanun hükümleri doğrultusunda yönetilir.
    • Kat malikleri kurulu, bu çerçevede kararlar alır.

Unutmayın ki kat malikleri kurulu, apartmanın düzenli ve etkin bir şekilde yönetilmesini sağlar 123.

Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.