0535 976 7 888

Tapu Devri Nasıl Yapılır?


Taşınmaz mülklerin el değiştirmesine tapu devri denir. Bu durum, alıcı ve satıcı arasında olabileceği gibi aileden miras kalması ya da benzeri sebeplerle de tapu devri yapılabilir.

Tapu harçlarını, devir işlemi için gerekli belgeleri ve tapu dairesinde geçen süreci merak ediyorsanız aşağıda gerekli bilgileri bulabilirsiniz.
Tapu Devir İşlemi İçin Gerekli Bilgiler

Tapu işlemleri oldukça basittir. Yapmanız gereken şey, Tapu Müdürlüğü tarafından istenen belgeleri tamamlamak, sonrasında da tapu harcı ve tapu döner sermaye bedelini ödemektir. Bu iki işlem gerçekleştirildikten sonra tapu devri işlemlerini başlatarak 1 ya da 2 günde süreci tamamlayabilirsiniz.

Başvuru yapmak için alıcı ve satıcının mülkün bağlı bulunduğu Tapu Dairesi’ne gerekli belgeler ile gitmesi gerekmektedir. Ayrıca ALO 181 ya da e-randevu üzerinden de tapu randevusu başvurunuzu yapabilirsiniz.

Tapu Devir İşlemi İçin Gerekli Belgeler

  1. Satış ile ilgili gerekli evrakları aşağıda bulabilirsiniz. Güncel bilgiler için resmi Tapu ve Kadastro sayfasına göz atmayı unutmayın.

  2. Nüfus cüzdanı ve temsil belgesi (taşınmaz sahibi ile alıcısının veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı ve temsil belgesi)
  3. İcra Müdürlüğü’nün Satış Müzekkeresi (cebri icra yolu ile satılmış ise)
  4. Mahkeme Müzekkeresi (ortaklığın giderilmesi davası yolu ile satılmış ise)
  5. Bina vasıflı taşınmazlarda Zorunlu Deprem Sigortası
  6. İlgili belediyeden alınmış Emlak Vergisi değerini belirtir belge

Tapu Devri Masrafı Ne Kadardır?

Tapu devir işlemleri için iki ödemenin yapılması gerekmektedir. Bunlardan biri tapu harcı, diğeri ise döner sermaye harcıdır. 2021 yılı itibarıyla toplam satış bedelinin %4’ü konut tapu harcı olarak ödenmektedir. Bu bedel, alıcı ve satıcı arasında %2-%2 olacak şekilde bölüştürülmektedir.

Tapu döner sermaye bedeli, 2021 yılı itibarıyla 385 TL’dir.
Tapu Devir İşlemleri Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Tapu harcı üzerinde usulsüzlük yaparsanız hem alıcı hem de satıcı olarak para cezası ile karşılaşabilirsiniz.
Randevu saatinize 15 dakika kala, başvuru yaptığınız Tapu ve Kadastro Müdürlüğü binasında olmanızı tavsiye ederiz.

Tapu devir işlemleri esnasında hem alıcının hem de satıcının hazır bulunması gerekmektedir. Ancak gerekli belgelere sahip vekiller aracılığı ile de işlem tamamlanabilmektedir.

Tapu devir işlemi için gerekli evraklar hazırlanıp tapu harcı yatırılır. Sonrasında ALO 181 aranarak veya tapu müdürlüklerinin e-randevu sistemleri kullanılarak tapu randevusu alınır. Randevu gününde alıcı ve satıcı, taşınmazın bağlı bulunduğu tapu müdürlüğüne giderek tapu devrini gerçekleştirebilir.
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.