0535 976 7 888

Gayrimenkul Alımı-Satımı ve Diğer İşlemlerde Dikkat Edilecek Noktalar Nelerdir?

 

Gayrimenkul alım-satım işlemleri önemli ve hassas süreçlerdir. İşte bu süreçlerde dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar:

  1. Tapu Kayıtları ve Şerhler: Gayrimenkul almadan önce tapu kayıtlarını incelemek önemlidir. Üzerinde ipotek, haciz veya diğer kısıtlayıcı kayıtların olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Ayrıca tapu üzerindeki şerhleri de dikkate almalısınız.

  2. Mülkün Fiziksel Durumu: Almayı düşündüğünüz mülkün fiziksel özelliklerine dikkat edin. Yapısı, bölgesi, çevresi, doğal afet riski, yıkım ve onarım giderleri gibi faktörleri göz önünde bulundurun.

  3. Satış Sözleşmesi: Alıcı ve satıcı arasında gayrimenkul fiyatı, ödeme şekli, tapu teslim koşulları ve sözleşme bozma koşulları gibi anlaşmaları yazılı olarak belgeleyin. Bu satış sözleşmesini noter huzurunda imzalayın.

  4. Çevre ve Emlak Vergi Borcu: Satın alacağınız gayrimenkulün eski çevre ve emlak vergi borcu olup olmadığını araştırın. Emlak Vergisi Kanunu’na göre, bu borç alıcı ve satıcıyı birlikte yükümlü kılar.

  5. Gayrimenkul Değerleme: Gayrimenkulün değerini doğru şekilde beyan edin. Değer artış kazancı için doğru beyan önemlidir. Ayrıca mutabakat zaptını da düzenleyin.

  6. Gelir Vergisi: Gayrimenkulün elden çıkarılmasından elde edilen kazançlar gelir vergisine tabi olabilir. Bu konuda uzman bir danışmanla iletişime geçin.

  7. Gerekli Belgeler: Alım-satım işlemleri için gerekli belgeleri eksiksiz hazırlayın. Tapu senedi, kimlik fotokopileri, vesikalık fotoğraflar gibi evrakları düzenli bir şekilde takip edin.

Unutmayın ki gayrimenkul alım-satım işlemleri ciddi bir yatırımdır ve dikkatli adımlar atmak önemlidir. Uzman bir avukat veya danışmanla çalışmak da faydalı olacaktır.

Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.