“Amerika’daki kriz döneminde de insanlarınçevrelerinden etkilenmelerine dair işaretler görülmüştür. Ev alan insanların birçoğu komşularının yaptığı karı duyuyorlar ve bu fırsatı kaçırmak istmeiyorlardı. Düşünsenize bir kez: Mahallenizde herkez ev alıyor ve kar ediyor, ortam kredi almaya da çok müsait. Ön ödeme istenmiyor, gelirinizi veya başka bir varlığınızı ipotek göstermek zorunda değilsiniz çünkü ninja krediler var. İçten içer bir şey sizi bu yatırımı yapmak için gıdıklıyor. Bu hissi durdurabilir misiniz? Kıskançlık insanın doğasında olan bir duygu ve duygu sosyolojinin en önemli parçalarından birisidir. O kadar güçlüdür ve güçlenmiştir ki, kitlenin tutum ve davranışlarını yönlendirmede, karar alma mekanizmalarında gerçek bir değişken haline gelmiştir.”
Yukarıdaki paragraf, Uğur Batı ve orhan Erdem’in kalem aldığı “BEN BİLMEM BEYNİM BİLİR!” isimli kitabından bir alıntı. Kitapta karar alma, otomatik kitle hareketleri, seçimlerimi etkileyen faktörler gibi konu başlıklarında anlatımlar var. Bu paragraf Amerika’daki bir dönemi ve toplum psikolojisini betimlemesi açısından öenmli.
Konut Pazarlaması Klasikleri
Gayrimenkul sektörü hiç olmadığı kadar iyi bir durumda, altın yıllarını yaşıyor. İşini, emeğini çok yıllar önce bu sektöre adamış firmaların haricinde, piyasadan pay kapmak isteyen sermayedar farklı sektör firmaları dakonut üretmeye başladı.
Konut pazarlamasının klasiği, firma bütçesine göre TV reklamları, gazete reklamları, bilboard reklamları ve daha düşük bütçeye doğru devam ediyor. konut üretimindeki bu gelişmeye paralel olarak konut/gayrimenkul pazarlama yöntemleri ne derece farklılaştı !
Sosyoloji Bilimi, Nöropazarlama Teknikleri
Nöropazarlama algılara hitap etmekten geçer. İnsanların bilinç altına mesajlar verebilmek için öncelikle sektörü, sektörün tüketici alışkanlıklarını, hedef kitlenizin eğitim,gelir ve sosyal durumunu bilmek gerekir. Bu başlıkları artırmak mümkün.
Bir konut projesi hayata geçirmeden önce, mimari proje safhasında bile bu bilgileri edinmeden üretilen konut projesi hatalı olacaktır. Fiyat, konum, çevresel özellikler, daire seçenekleri hatalı üretilecek ve üretici firmayı zarar sokacaktır.
Türk insanının barınma güdüsünü bilmeden ve önemsemeden gelişen piyasa finans beklentileri ile hareket etmek yanlıştır. Türk insanı için barınma birinci öncelikli bir ihtiyaçtır. Zamanımızda çekirdek aile yapısı sayısı ve talep edilen metrekare büyüklüğü ve oda sayısı bilinç altına etki etmek için önemsenmesi gereken faktörlerdir. Yeni jenerasyonlarda bu kırılmış olsa bile, gün içerisinde evi en çok kullanacak olan kadınıdır. Kadının ikamet ettiği evinden çıktığında alışverişmerkezleri, (market,manav vs) hastane sağlık ocağı, eczane, ve çocuk için okulgibi temel ev ve aile ihtiyaçlarına ne kadar sürede ulaşabildiği gibi maddeler konut pazarlamasında kadına ve erkeğe yönelik yapılabilecek nöropazarlamada etkili başlıklar olacaktır.
Çeşitlendirilebilecek bu maddeler ışığında, konut projenizi en başından itibaren doğru konumlandırır, pazarlarve en kısa sürede hedef kitleye ulaşabilirsiniz.
http://www.gayrimenkulhaber.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder