0535 976 7 888

Ses Yalıtımı Zorunlu Hale Geliyor !

Kırsaldan şehre göçün artması ile birlikte şehir merkezlerinde artan konut ihtiyaçları beraberinde toplu yaşamın getirmiş olduğu gürültü kirliliğini hayatımıza sokmuş oldu. Yapılan binaların çoğu yüksek katlı olmaya başlarken, kimi sosyal konut projelerinde yaşayan insan nüfusu küçük bir ‘İL’ kadar olmuş durumda. Hal böyle olunca ‘Gürültü Kirliliği’ maksimum seviyelere çıkıyor. Yoğun trafik, konutlarda yürütülen restorasyon çalışmaları ve diğer inşaat faaliyetleri gibi nedenlerden oluşan gürültü kirliliği ise insanların hayatını olumsuz etkiliyor. 
Bu kapsamda Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bir çalışma başlattı. Buna göre binalardaki tesisat, duvar, döşeme, pencere gibi yerlerde kullanılan malzemelerde ses yalıtım özelliği olup olmadığı kontrol edilecek. Belirlenmiş olan standartlar ve yönetmeliklerin yayımlanmasını müteakip yeni yapıların tamamına zorunlu kılınacak. 
YAŞAM KALİTESİ ARTACAK
“Binaların Gürültüye Karşı Korunması ve Ses Yalıtımı Yönetmeliği Taslağı” ile konut, okul ve işyerleri gibi alanlarda yapılan yalıtımlar ile vatandaşların trafik, motor sesi, tadilat sesleri gibi rahatsızlık veren nesnelere minimum seviyede maruz kalması sağlanacak. Böylelikle daha kaliteli bir yaşam sunulmuş olacak. 
Yapılacak olan düzenlemeler ile yapı elemanlarının ses yalıtım kriterlerinin belirtildiği bir yönetmelik olacak. Bu yönetmeliğe istinaden izole malzemeleri gerekli standartlarda olmadığı takdirde, eksikler giderilinceye kadar binaya yapı kullanma izni ve çalışma ruhsatı verilmeyecek.
YÖNETMELİK İÇERİĞİNDE NELER OLACAK?
       1. Bölgesel gürültü haritaları oluşturulacak. Böylelikle binanın ses yalıtım esası bulunduğu çevre baz alınarak yapılacak.
       2. Kullanılacak olan malzemeler yalıtım yapılacak yerin fonksiyonuna göre dizayn edilecek.
       3. Eğitim binaları, hastane gibi kritik önemi olan yapılarda işitme ve algılama koşullarının tam olarak sağlanabilmesi için en uygun tasarım, kullanım ve işletim kuralları belirlenecek.
       4. Bina içi ve bina dışı sesler (otoyol, kazan dairesi, asansör, komşu vs.) yapılacak olan yalıtım ile minimum seviyede evin içine geçmesi sağlanacak, böylece insanların ruh ve beden sağlığının olumsuz etkilenmesinin önüne geçilmiş olacak.
       5. Akustik proje ve raporlar yalnızca yönetmeliğe uygun sertifika programlarını alarak yetki sahibi olan ve meslek odalarından alınan ‘Serbest Müşavir Mühendis’ belgesine sahip akustik uzmanlığı olan mühendis ve mimarlarca düzenlenecek.
       6. Projeler, yönetmeliğe uygun değilse, yapı ruhsatı verilmeyecek. 
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.