0535 976 7 888

İstanbul'da emlakçı olmak...

Kolay olan insanların gayrimenkul danışmanlığı yapan kişilere kolay para kazanıyorlar,emeksiz kazanç demeleri şu anda içinizden evet öyle diyebilirsiniz ne yapıyor ki daireyi gösteriyor eğğ bunda ne var ? arabayla gidiyoruz gazeteye ilan vermiş masraf yapmış bu masrafa o kadar çok komisyon ödenir mi cüzi bir şey verelim olsun bitsin der.... dersiniz... diyorlar...

Ama hayır tabi ki genelleme yapmıyorum her kez alacağı komisyonu hak ediyor demiyorum benim size anlatacağım bir emlakçı ne yapar'da para kazanır buradaki emek nedir hak nedir hukuk nedir ? Ben sizlere bunu anlatmak istiyorum yaşadıklarımla ve tecrübelerimle, bu arada biraz kendim dende bahsedeyim size kısaca Çanakkale doğumluyum bir kız çocuğu sahibiyim 1986 doğumlu emlak  sektöründe 6 senedir mücadele veriyorum,kazancımı buradan sağlayan biriyim.

Emlak işini benimsemek zor hemde çok zor düşünsenize ne iş yapıyorsun diye sorduklarında emlakçıyım diyorsun insanlar bir adım geriden bakıyor acaba bana bu kişiden bir zarar gelir'mi diye, Neden ? Bunun sebebi çok açık zamanında yapılan bilinçsiz seviyesiz emlak alım satım komisyon işlerinden anlamayan.Bu sektörü dolandırıcılığa döken kişilerden kaynaklanıyor. Bu durumda diğer sektörlerde olduğu gibi bizim sektörümüz'dede türlü türlü işler dönüyor.Size kısaca bir anımı paylaşmak istiyorum aslında emlakçının en acı hatırasıdır,Bir gün gazete ilanlarına bakarken bir ilan gördüm fiyat gayet uygundu hemen aradım konuştum adam dairenin emlak işlerinin kendisinin yaptığını müşteriniz var ise hemen gösterebileceğini söyledi fakat daire çok ucuz kelepir hemen satılabilir belli başlı piyasada al-sat işlerini yapan oldukça kişi var hemen biriyle konuştum randevu aldım ve daireyi gösterdik tabi malumunuz daireyi hemen almak istediler mal sahibinin vekiliyim diyen bir şahıs vekaletini gösterdi pazarlık yapıp on bin TL kaporayı alıcı taktim etti yarın tapu yapalım dedik sözleştik, işlemleri başlattık fakat adam parayı nakit istedi tamamını bloke çek veya başka her hangi bir şekilde ödeme almak istemediğini söyledi zor oldu adam la beraber yaklaşık 5 saat kadar çay kahve muhabbet ettikten sonra alıcılar parayı tamamladılar nakit olarak :) Tapu Müdürlüğüne çıktık hep beraber tapu işlemleri sırasında memur vekalet'teki imzayla tapudaki mal sahibinin imzanın tutmadığı söyledi, Ankara'daki mal sahibini arayarak konuştu ve boş kağıda imza atarak faks çekmesini  istedi on dakika sonra faks geldi tabi fakat tapu memuru üç farklı imzayla karşılaşınca mal sahibinin tapuya gelip kendisinin bu işlemi yapabileceğini söyledi... pat diye kaldık tabi adam sürekli özür diliyor bizlerden nasıl böle bir şey olur diyor sonuçta adamla sarıldık güzelce tokalaştık koklaştık yarın geliyorlar  görüşürüz dedik adamı gönderdik yarım saat sonra kullanılan bütün telefonlar kapalı....Bu olayda bazı ayrıntıları vermedim merak eden olursa açıklayabilirim.

Neyse biz gelelim asıl konumuza emlakçının komisyonu neden yüksektir, bunun sebebi şu örneğin bir mal sahibi emlakçıya gidiyor şurada dairem var satar mısın ? ne kadar eder ? diye sorular soruyor emlakçıda doğru fiyattan ne çok, ne çok az olmak üzere bir fiyat aralığı söylüyor bu fiyat alıcıyı tabi ki cezbe'der durumda olması önemli, daha sonraki aşamada mal sahibiyle doğru fiyat üzerinden sözleşmemizi yaptığımızda uygun fiyatlı diye tabir ettiğimiz daireyi ortaya çıkarmış oluyoruz dolayısı ile  hem emlak fiyatlarını yükseltmemiş hemde alıcılara uygun fiyatlarda daire buluyoruz buradaki emlakçı bu ederinde olan daireyi sattığında zaten kendi komisyonunu kazanmış oluyor bunu göremiyoruz  emlak fiyatlarını değerinde tutmaya çalışıyoruz bunu yapmadığımızda bizden beş fiyattan aldığınız evi mal sahibi size sekiz fiyatında satmaya çalışacaktır tabi ki alınır veya alınmaz ama asıl konu arz ve talep meselesidir .Sadece daireyi beğendirmekle tabi ki işimiz bitmiyor dairenin tapusu kontrol ediliyor ipotek vergi borcu hepsi temizleniyor ölüm varsa veraset işleri tamamlanıyor v.s. bir çok işlemlerimiz oluyor,bunun haricinde iki tarafında gönlünü, egolarını hoş tutmak gerekiyor kolay değil biri ev alıyor parası var, biri ev satıyor parası olacak...

Bilgi vermek bilgilendirmek çok önemli çoğu insanımız emlak konusunda bilgisiz güvensiz doğru yolu işlerin nasıl ilerlediğini bilmek istiyor bende naçizane sizinle paylaşmak istedim sürçülisan yaptıysam özür dilerim  Çok Teşekkürler....

http://www.ozgurklavye.com/

Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.