0535 976 7 888

Van’ı yeniden inşa etmenin bedeli: 3.9 milyar lira

Depremin acısını yaşayan Van’da 2 bin 362 binanın yıkıldığı belirtiliyor.

hurriyetemlak.com

26.10.2011 09:55:07

İnşaat firmaları ve prefabrik yapılar üreten kuruluşlar Van’a yardım etmek için harekete geçerken, yaklaşık 80 bin yapı stoğunun bulunduğu Van’da tüm yapıların yeniden inşa edilerek, dayanıklı bir hale getirilmesinin maliyeti 3.9 milyar lira olarak hesaplanıyor. Ortalama 75’er metrekarelik konutların inşa edildiği düşünüldüğünde, 80 bin konut için 6 milyon metrekarelik yeni inşaatın yapılması gerekiyor. Bayındırlık fiyatları metrekare başına 650-700 lira alındığında, tüm Van’da binaların dönüştürülmesi için 3.9 milyar liralık bir hesap yapılabiliyor.

İnanlar yola çıktı
İnanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Serdar İnan, ekiplerinin dün 1 TIR ile Van’a hareket ettiğini belirterek, şunları söyledi: “Mimar Sinan Vakfı olarak öncelikle orada aşevi kuracağız ve sıcak yemek dağıtacağız. Kurban Bayramı’na kadar bölgede kalacağız. Ayrıca vakıf olarak ögrenci yurdu ve kalıcı konut yapmak için yetkililerle görüşmek için Van’a gidiyorum. İlk etapta 20 kalıcı konut planladık ancak ihtiyaca göre bu rakam şekillenecek. 4 ilde daha önce öğrenci yurdu yaptığımız için planlarımız hazır. 200 kişilik yurt yapabiliriz.”

Geçici çözüm sunacak
Geçici barınak ihtiyacı için Acil Yerleşim Üniteleri çözümünü sunan Vefa Prefabrike Yapılar’ın Ticari Koordinatörü Ali İhsan Sağlamkaya, ihtiyaçlara hızlı çözüm sunabilmek  için ilgili kamu kurumlarına çözümlerini sunduklarını açıkladı. Sağlamkaya, şöyle konuştu: “Ayrıca ticaret odaları, vakıflar, dernekler gibi pek çok sivil toplum kuruluşu ile görüşmelerimiz sürüyor. Diğer taraftan bize düşen bir görev olursa harekete geçmek üzere hazırlıklarımızı tamamladık.”
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.