0535 976 7 888

Gayrimenkul alım-satım işlemlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar


Sayın okuyucularımız, geçen sayıda ki yazımızda Avrupa’da yaşayan vatandaşlarımıza Emlak Sektörü ile ilgili faydalı bilgiler vereceğimizi belirtmiştik…. Bu yazımızda gayrimenkul alım – satım işlemlerinde dikkat etmeniz gereken konuları sizlere aktaracağım..
Satıcıya Öneriler…
  • Evinizi DOĞRU fiyatlandırmak satışın gerçekleştirilmesinde kuşkusuz en önemli rolü oynamaktadır. Düşük bir fiyatla piyasaya çıkmak para kaybetmenize neden olur.
Fiyatınızı rayiç fiyatların üstünde tutmanız halinde ciddi alıcıların kaçmasına neden olursunuz. Zaman kaybedersiniz. Evinizin satış sürecinde yıpranmasına neden olursunuz.
  • “Doğru fiyat” piyasadaki benzer evlerin, yani rakiplerinizin maksimum fiyatları ile sizin evinizi satmak istediğiniz fiyat arasındaki dengedir. Bu dengeyi etkileyen diğer bir faktör de, sizin evinizi satmak için beklemeye hazır olduğunuz süredir.
  • Doğru fiyat tespitini; eş, dost, akraba, komşu önerileri yerine, bağımsız çalışan bu işi meslek edinmiş güvenilir Gayrimenkul profesyonellerinin raporlarına bırakın.
  • Her ev mutlaka satılır. Önemli olan ne kadar sürede ve kaça satıldığıdır. Bir evin uzun bir süre piyasada kalması potansiyel alıcıyı kuşkulandırır. Ya evin bir sorunu vardır ya da fiyatı yüksektir.
  • Tapu devri yapmadan ev veya işyeri anahtarını müşteriye teslim etmeyin.
Alıcılara öneriler…
  • Tapu dairesinden gayrimenkulün satıcı adına kayıtlı olup olmadığını sorunuz. Gayrimenkulün üzerinde haciz, ipotek, irtifak gibi kayıtların bulunup bulunmadığını sorunuz.
  • Tapu kayıtlarında işlem yapılan yerin adresi yer almaz. Tapuda; ilçe, mahalle, pafta, ada, parsel, blok ve bağımsız bölüm numaraları ile kayıtlıdır. Size satılan yer ile gösterilen yerin; aynı yer olduğunu kontrol etmenizde fayda var.
  • Arsa ya da arazi alırken gerekirse yer tespiti için mutlaka kadastroya başvurun.
  • Alacağınız gayrimenkulün kat irtifaklı, kat mülkiyetli, arsa tapulu, iskanlı, ifraz veya tevhid olup olmadığına dikkat edin.
  • Gayrimenkulün, yeşil alanlara, okullara, ticari ünitelere, ulaşım araçlarına, ana caddelere uzaklığı değerini etkileyen faktörlerdir.
  • Gayrimenkulün, yaşı, bulunduğu kat, cephesi, manzarası ve bölgenin gelişimi son derece önemlidir.
Tapuya gitmeden önce yapılması gerekenler…
  • Tapu işlemleri için önceden hazırlanması gereken belgelerden biri; Belediye Rayiç Bedeli Belgesi’dir. Alıcı veya satıcı tapunun fotokopisi ile gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye başvurarak bu belgeyi alabilir. Bu belge alım-satımın yapılacağı gün tapuya verilecek.
  • Vergi Borcu Yoktur Yazısı da tapuya gitmeden önce hazırlanması gereken belgeler arasında yer alır. Bu belgeyi konutun bağlı olduğu belediyeden alabilirsiniz.
  • Eğer satıcı iseniz ve evinizi krediyle alıp borcunuzu bitirdiyseniz, evinizi satmadan önce “ipotek fek yazısı” ile birlikte tapu dairesine gidip ipoteği sonlandırmanız gerekiyor.
  • Tapuda alım – satım işleminin yapılması için konutun deprem sigortasının mutlaka yaptırılması gerekiyor. DASK (doğal afet sigortalar kurumu) yapılmadan tapuda alım-satım işlemi yapılamaz.
  • Tapu işlemleri için gerekli evraklar arasında nüfus cüzdanı ve fotoğraf da bulunuyor. Her iki taraf yanlarında nüfus cüzdanının (TC kimlik numaralı) aslını, ayrıca satıcı için 1, alıcı için 2 vesikalık fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, 6×4 cm ebadında orijinal) bulundurması gerekiyor.
  • Tapu Sicil Müdürlüklerine alıcı ve satıcı birlikte gitmeli. Eğer tüm işlemler tam yetkili kılınan bir kişi tarafından yapılacaksa önceden vekaletname verilmeli.
  • Tapunun aslı, aslı bulunamıyorsa fotokopisi de önceden hazırlanması gereken belgeler arasında yer alıyor.
Tapu dairesinde yapılacak işlemler;
  • Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten T.C. Kimlik Numarası ile sıra numarası alır.
  • Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.
  • Tapu harcı yatırılır.
  • Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.
  • Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.
  • Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası’na geçilir.
  • Akit Odası’nda tapu kayıtları imzalanır.
  • En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.
  • Gayrimenkulü satın alan şahsın, emlak beyanını cezaya girmemesi adına en geç 3 ay içerisinde belediyeye vermesi gerekir.
Bu yazımda sizi gayrimenkul alım ve satımı hakkında bilgilendirmeye çalıştım.
Bu işlemlerinizde profesyonel destek almanız hata yapmanızı önler.
Bir daha ki yazımda sizlere satış ve kiralamadan elde edilen gelirlere ait vergiler konusunda bilgiler aktaracağım.


Sorularınız ve sorunlarınız için:
tamer@karademirli.com. mail

Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İSTANBUL VE TÜRKİYE GENELİ HİZMETLERİMİZ

  1. Otel ve Otel Arsası
  2. Turistik Tesisler
  3. Hastane ve Hastane Arsası
  4. Benzinlik ve Benzinlik Arsası
  5. Tarım Arazileri ve Kredilendirme
  6. Eğitim İmarlı Arsa ve Eğitim Binaları
  7. Satılık Arsalar
  8. Kat Karşılığı Arsalar
  9. Konut İmarlı Arsalar
  10. Ticari İmarlı Arsalar
  11. Eğitim İmarlı Arsalar
  12. Sağlık İmarlı Arsalar
  13. Fabrika ve Sanayi Arsaları
  14. Hafriyat Döküm Sahaları
  15. Projeli AVM Arsaları
  16. Prefabrik Ev Yapımı
  17. Tiny House Ev
  18. Çelik Konstrüksiyon Ev
  19. Airbnb - Ağaç Ev

apay gayrimenkul

  1. İstanbul bölgesinde kat karşılığı toplu konut yeri arıyorum..
  2. Şişli bölgesinde butik kat karşılığı yerler arıyorum.
  3. Muğla bölgesinde kat karşılığı villa arsası arıyorum.

Murat APAY

Talep edilen arsalarla ilgili olarak resmi yetki belgem vardır.